Zpět

Loni na podzim jsem si jedno pěkné odpoledne, během krátkého pobytu v Montrealu, půjčil in-line brusle a strávil s kamarády nádherné dvě hodiny jízdou po skvěle upravených in-line stezkách nedaleko centra. Tenkrát jsem si řekl, že si na jaře koupím brusle a tak se taky stalo. Brzy jsme s přítelkyní i kamarády začali objíždět na bruslích Stromovku, Letnou, Ladronku, Modřany, Račický kanál a vůbec jezdíme kde se dá. Kamarádka Natalka, která pracuje v Bruselu, mi několikrát básnila o užasných Roller-parades v centru Bruselu a tak jsme se začali poohlížet po nějakých bližších destinacích. Zvažovali jsme Drážďany, Vídeň a Bratislavu, pro kterou jsme se nakonec rozhodli a v pátek 30. července po poledni vyrazili na cestu.

Bruslení v Bratislavě - 30. července 2004

Na Náměstí svobody dorážíme asi patnáct minut před osmou. Na náměstí je několik desítek bruslařů, stan s půjčovnou bruslí, sanitka, dva Smarty s logem "Bratislava - Inline", náměstím duní muzika z aparatury umístěné v bílé dodávce vedle ohromné červené nafukovací "brány" s logem jednoho ze sponzorů celé akce - Západoslovenské energetiky. Dnešní jízda je pojmenována "Hedvábná cesta" po expedici uskutečněné několika slovenskými cyklisty v loňském roce. Jeden z účastníků výpravy je zde, chvíli povídá o svých zážitcích z cesty, následuje prezentace jeho praktické cestovatelské vesty a nakonec se koná soutěžní kvíz, jehož hlavní cenou je zmiňovaná vesta. S přibývající tmou se také zvětšuje počet bruslařů na náměstí. Před devátou hodinou přijíždějí na náměstí policejní motorky, s organizátory upřesňují detaily trasy a už je tady devátá hodina a vyrážíme...

Vzhledem k tomu, že jsme na podobné akci poprvé je to pro nás neuvěřitelný zážitek. Na ulici u náměstí blokují cestu policejní auta, aby umožnily plynulý a bezpečný výjezd bruslařů z náměstí. Za chvíli se již všichni valíme ulicemi města, had složený ze zhruba pěti stovek hlav se roztáhl do několika set metrů - chvílemi zabíráme oba pruhy ulice, v některých úsecích nás v protisměru míjejí troubící auta. Mezi účastníky je spousta mladých elegantních holek, pár sportovců, mnoho párů, děti na bruslích, kolech i koloběžkách, několik zdatných důchodců, skupinka mladých teenagerů v modrých tričkách, červených čepičkách a šátcích přes obličej, dva nebo tři organizátoři tlačí před sebou jakýsi pojízdný vozíček s autorádiem a repráky ze kterých hraje muzika. Někteří mají skvěle vytuněné brusle s blikajícími kolečky. Vše je skvěle zorganizováno, na všech vjezdech na trasu stojí někdo z organizátorů na bruslích oblečený v reflexní vestě a blokuje dopravu, na větších křižovatkách stojí policajti na motorce.

Po krátké rovince projíždíme podjezd a sjíždíme na nábřeží. Po necelé třičtvrtě hodince s jednou nebo dvěmi krátkými pauzami přijíždíme ke Starému mostu přes Dunaj a po něm se dostáváme do Petržalky, kde na parkovišti vedle Lunaparku zastavujeme a odpočíváme při pití Rajecké minerálky od jednoho ze sponzorů. Po asi dvacetiminutové pauze znovu vyrážíme přes most a míříme zpět na Náměstí svobody. Po půl desáté dorážíme do cíle, kde každý účastník dostává červenou kšiltovku...

Celá akce je naprosto skvělá, celá trasa je dlouhá 13 km, ale zvládne ji naprosto každý s průměrnou kondičkou a schopností aspoň lehce brzdit. Trasa vede městem po docela dobrém povrchu občas přerušeném tramvajovými kolejemi či vyježděnými nerovnostmi. Z kopce se jede na pěti místech, ale nejedná se o nijak extrémní klesání. Tempo je přiměřené - rychlejší jsou omezeni rychlostí prvního policejního auta, pomalejší zase policejním autem posledním - vždy po pár kilometrech se čeká a pomalejší dojíždějí celý peloton.

Ondra & David

Noční bruslení v Bratislavě - 13. srpna 2004

Vzhledem k našemu nadšení z první návštěvy bratislavské "roller parade" jsme vyrazili na tuto akci podruhé - od účasti nás neodradil ani strašidelný pátek třináctého, ani zamračené počasí. Na náměstí dorážíme až po půl deváté, což je tak akorát dost na obutí bruslí a chráničů, pár fotek a můžeme vyrazit. Počet účastníků je obdobný jako před dvěma týdny, tedy okolo pěti set. Trasa je naprosto totožná, poznáváme některé tváře z minula. Jedinou změnou je větší množství pádů, které se však obcházejí bez závažnějších zranění. Na stanovišti u Lunaparku během pauzy blbneme a zkoušíme různé otočky a drobnější skoky. Taky fasujeme Rajeckou minerálku a prťavé blikátko ve tvaru srdce. Atmosféra celé akce je zase skvělá a my se rozhodujeme akci zopakovat ještě jednou poslední srpnový víkend.

Bruslení v Bratislavě - 27. srpna 2004

Již potřetí a pro letošní rok naposled se objevujeme v Bratislavě na nočním bruslení, které nám tak rychle přirostlo k srdci. Na náměstí Svobody jsme kolem čtvrt na devět, takže ještě v místní hospůdce stíháme pivko a halušky. Tentokrát je jízda koncipována jako maškarní, takže se kolem nás začíná prohánět nemálo podivných masek - jsou tady rozverní čertíci, mumie, catwoman, včelička, princezny, čarodějnice, kuchař, mexický terorista, doktoři a sestřičky, po chvíli se objevuje i velký zelený drak … Po deváté vyjíždíme, tentokrát však z náměstí vyrážíme doleva nějakou pro nás dosud neznámou trasou. Celá skupina se po několika desítkách minut vrací zpět na náměstí a odtud pokračujeme na druhou stranu Dunaje na parkoviště u Au-parku. Celá trasa je o něco delší než obvykle a měří 13,7 km. Účast je o něco málo menší než během našich prvních dvou návštěv, tedy okolo 400-450 bruslařů.

Bruslení ve Vídni - Ne 29. srpna 2004

Od kamaráda, který žije již mnoho let ve Vídni a prošoupal ve Vídeňských ulicích nejedny kolečka, dostáváme tip na bruslení na ostrově na Dunaji. Parkujeme u mostu Reichsbrucke, obouváme brusle a přes most se dostáváme na ostrov "Donauinsel". Vydáváme se proti proudu řeky, všude jsou zde stezky s velmi kvalitním povrchem. Po několika kilometrech se otáčíme zpět, máme docela žízeň a stánky s občerstvením jsou spíše okolo Reichsbrucke. Vzhledem k tomu, že nepočítám-li jeden půlden před mnoha lety jsem ve Vídni poprvé, jsem velmi překvapen, jaké je toto město bruslařským a cyklistickým rájem. Ale co mě dostalo nejvíc - jedno rameno Dunaje je uzavřeno, odděleno hrázemi a voda v něm je vyčištěna - uprostřed Vídně tak vznikla tuším dvacetikilometrová pláž, s přístupem do skoro průzračné vody, ve které se dá bez nejmenších potíží koupat! Jaká je to paráda, když po mnohakilometrovém báječném bruslení osvěžujeme svá unavená těla v chladivé a poměrně čisté vodě. Následuje kafe a pak cesta do Prahy.

Bruslení v Pardubicích - 4. září 2004

Po kladných zkušenostech z Bratislavy vítáme možnost zúčastnit se podobné akce v Čechách. Z Prahy to do Pardubice není zas tak blízko, nicméně je pěkné sobotní ráno a tak vyrážíme. V Pardubicích jsme asi ve dvě odpoledne, na parkovišti u Duhové arény ještě nikdo není a tak parkujeme a jdeme se v rychlosti najíst. Všude po městě se pohybuje poměrně dost bruslařů. Ve tři hodiny jsme zpět na parkovišti, kde už jsou davy lidí, městská policie na skútrech, v autě a organizátoři z Rádia Life v malé dodávce ze které se ozývá muzika. Zanedlouho vyrážíme do pardubických ulic. Kolik je tady účastníků nedokážeme moc odhadnout, ale srovnáním s Bratislavou nám to přijde podobné, tedy okolo pěti set hlav. Jako první jede dodávka organizátorů, kteří celou akci na bruslích moderují. Mezi účastníky je poměrně dost rodičů s dětmi a možná právě jim je přizpůsobeno tempo, které je pomalejší než v Bratislavě. Trasa je dlouhá 8 km a je rozhodně jednoduchá a bezpečná, vede po kvalitním povrchu bez překvapení. Organizace není úplně optimální, organizátoři na bruslích nijak neusměrňují dav do jízdních pruhů ani neblokují příjezdové cesty. Celá trasa utekla jako nic a už je tady konec. Příští bruslení se v Pardubicích koná v neděli 19/09 OD 10 hod a 9/10 od 15 hod, nicméně oba termíny proběhnou již bez naší účasti. Pro obyvatele Pardubic a okolí je to nicméně velmi dobrý tip na sobotní program.

Bruslení v Bratislavě - 22. července 2005

Tak konečně je to tady - první letošní výprava do Bratislavy za bruslením - tentokráte v mocné sestavě - Reda, Jirka, Petr s bráchou a kámošem, já s Martinou a Hurvínkem. Počasí v Praze nevypadá moc na bruslení, nicméně dle informací přímo z Bratislavy to vypadá docela dobře - polojasno až oblačno, ale vítr to prý rozfouká. Kolem poledne organizátoři neoficiálně mluví o tom, že se pojede a kolem půl druhé je to již oficiální! Cesta do Blavy se trošku komplikuje nějaká podivná objížďka v Brně, která nás stojí asi 3/4 hodiny času. Do Blavy dorážíme něco po osmé, ale musíme ještě nechat Martinu s Hurvínkem u Miloše, takže k Auparku - odkud se letos vyráží - přijíždíme asi 3 minuty před devátou. Rychle na sebe s Jirkou hážeme brusle a z krytého parkingu vjíždíme přímo do davu bruslařů opouštějících Aupark... Dnes je tady dle odhadu pořadatelů asi 750 hlav! Jedeme "Staromestsku" trasu. Asi ve čtvrt na deset volá Reda, že už jsou na místě a kde prý jsme. No my jsme už dávno za vodou, profrčeli jsme přes Starý most a řítíme se temnými ulicemi Bratislavy... Zastávka je u VUB Banky, kde dostáváme čaj od Nestea - příjemné osvěžení, nicméně způsob výdeje nápojů je stejně přiblblý jako loni... Začíná lehce pršet a konečně dorážejí i kluci, bohužel nás už čeká jen cesta zpět. Po návratu ještě chvíli bruslíme v kratých patrových garážích Auparku, cesta několika patry odshora dolů je docela síla, naštěstí se proti nám neobjevilo ani jedno auto... No a když se znova vyjede výtahem nahoru, je to skoro jak na sjezdovce...
Noční bloudění auty do Duny bohužel obnáší lehčí konflikt s policií a pokutu 500 Sk, Duna je však bohužel zavřená. Reda nás však vede do klubu Sparx, kde to teprve žije... A jak - to by Vám nejlépe povyprávěl Petr, viď Petře...? Jak že se ta holka jmenovala...? :-)
Do kempu dorážíme po čtvrté ráno a noc je velmi krátká, vzhledem k tomu, že okolo šesté začínají kolem nás jezdit kamiony, a vykládat aparaturu, podium a ploty...

Kurz instruktorů inline bruslení - 1. - 4. června 2006

Už loni jsem měl v plánu absolvovat tento kurz, ale protože zrovna v tomto termínu měl přijít na svět Hurvínek, dostal samozřejmě přednost jeho porod, což byla dosti adrenalinová záležitost (viz. jeho stránky). A tak po roce, když se z Hurvínka stává pořádnej chlap, jen jen obout brusle, vyrazil jsem na tuto akci.
Celý kurz sestává z pěti bloků - bloku pro úplné začátečníky, mírně pokročilé a pokročilé, bloku her na bruslích a freestylu. Kurz vyučují zkušení lektoři z www.sportovnikurzy.cz - Šárka, Jirka, Dan, Honza a Lenka. Na kurzu se objevila spousta známých i doposud mně neznámých postaviček jako Tik z Tik.cz, Marek Blaha z Inline-online.cz, Lída Krupková z MagazIn-line, Vít Žalud - závodník z 24 hodinovky v Le Mans, drsoň Satan s terénními bruslemi, bratislavští draci Slave, Vlado a Zolo atd. atd.

Blade Nights Opava - 3. června 2006

V sobotu jsme s mnoha dalšími účastníky kurzu vyrazili do Opavy na noční jízdou městem. Celá akce začíná na opavském Horním náměstí v 9 hod večer, celá trasa má asi 13km (?).

Noční bruslení v Bratislavě - 18. srpna 2006

Letos poprvé a vypadá to, že i letos naposledy, vyrážíme na Bratislavskou "Bladenight". Sešli jsme se v hojném počtu - cestou z Chorvatska do Prahy se zastavil Petr, Pepa, Jirka a Honza, z Karviné dorazil brácha Tomáš. Před startem se k nám připojuje ještě Renaud s manželkou. Jede se Petržalská trasa, všichni ji absolvujeme poprvé. Trasa vede až na výjimky po velmi dobrém povrchu, otočka - tedy polovina cesty - je u budovy Technopolu, kde dostáváme Nestea, v cíli prozměnu vodu a dáreček - červený kšilt. Účast přes 850 bruslařů.
Po bruslení neztrácíme moc času a mažeme bruslit do garáží Auparku - máme to odzkoušené už z loňska, letos ale Tomáš objevil lepší trasu - nesjíždíme dolů stejně jako auta, ale využíváme pouze jeden sjezd pro auta, druhou půlku jezdíme "chodníčkem" pro pěší (viz video). Je to celkem mazec, nahoru jezdíme výtahem, naštěstí je ochranka někde zalezlá...
Video (24 MB) - první oficiální video z dílny Adrenalin Prd Action!

První letošní bruslení - 10. března 2007

Opava - 6. dubna 2007

Jedeme si s bráchou do Opavy pro nové brusle. Kromě starých bruslí tak naše nohy budou zdobit i Rollerblade Twister. Brusle kupujeme od Honzy ze Sportovních kurzů.
Když už jsme tu, jdeme se projet i do vedlejších městských sadů, kde je celkem kvalitní povrch a vedle je i skatepark.

Bratislava - 15. dubna 2007

Jedeme otestovat novou Bratislavskou cyklo-bruslo-stezku. Je na Slovnafťácké straně a vede podél Malého Dunaje od bufetu Šimani do Vrakuně. Stezka má velmi kvalitní povrch, několik terenních vln (podjezd pod mosty). Minimálně jedna z nich je dost prudká a zatáčí, takže ji méně zkušení bruslaři musí opatrně sešlapat po vedlejším trávníku. Svah nad stezkou není oddělen žádným odvodním kanálem, takže uvidíme, jak bude stezka vypadat po několika prudkých deštích. Od bufetu Šimani lze pokračovat po cestě k Slovnafťácké stezce podél Dunaje.

Instruktorský kurz Malá Morávka - 23. - 24. června 2007

Já už to mám rok za sebou, tentokrát se školí brácha a my se za ním jedeme podívat.

Večerní bruslení Bratislava - Pátek 7. července 2009
- cca 15 km
S Kryštofem a bráchou. Petržalská trasa. Pak bruslení Aupark - ale postavili nám tam nějaké sloupky, takže se tam dá dost blbě vytočit...

Bruslení vídeň - Dunajský ostrov - Sobota 8. července 2009
- cca 35 km
S bráchou, jeho rodinkou a naší rodinkou vyrážíme na výlet do Vídně s cílem trochu zabruslit na Dunajském ostrově, kde jsem byl poprvé a naposledy někdy v r. 2004. Nejdříve rozbalujeme základní tábor, pak jedeme s bráchou na bruslích do sámošky pro jídlo a pití na piknik, pak s Kryštofem pro jednu nedalekou kešku a po jídle vyrážíme na východní cíp ostrova.

GPS track report

Bruslení Děčín - Hřensko - Bad Schandau - Sobota 22. srpna 2009
- cca 34 km
Se Standou - kolegou z Veolie - vyrážíme na tuto velmi příjemnou trasu, Standa ji už jel, pro mně je to premiéra. Počasí velmi příjemné - cca 20 stupňů, pod mrakem.
GPS track report

Rozcestník:
Výrobci bruslí: Rollerblade |
Časopisy: MagazIn-Line | Be Inline |
Servery o bruslení: Tik | Inline-online | Skating.cz | sa-rz.szm.sk | Inline skating.sk | Inlajn.cz | Zimní bruslení na Floře | Inline portál Sk | Axis inline | Inline Košice | Ladronka | Inline map | Tik_new | Blade nights Praha |
Blade Nights: Blava |
Výuka bruslení: Sportovní kurzy | In-line school Zlín | E-kurs Jamskatingu | Freestyle figury /fr/ | Triky |
Zahraniční servery: Petrohrad - Rusko | Roller Club - Rusko | RollerFR - Francie | Universkate.com | Skate tricks |